الخميس، 28 يوليو 2011

أين فانووسى؟

رمضان السنه دى غير رمضاناتى اللى فاتت
يمكن عشان أول مره احس إنى كبرت وبقيت بدعى فى كلا صلا وأقول:
اللهم ارزقنى الزوج الصالح واجعلنى له زوجه صالحه
وبعد ما اتصدمت وعرفت ان بابا مش هيجيبلى الفانوس اللى بيغنى بتاع كل سنه :(
قعدت اعتب على حضرتك "اللى هو جوزى اللى لسه ما جاش"
ماهو انت لو كنت موجود دلوقتِ كنت هتجيبلى الفانوس
وكنت هفضل أزن على دماغك زى اى زوجه مصريه أصيله
وفى الآخر ترفع الرايه البيضا وتجيبهولى

ونقعد نتخانق قدام صاحب محل الفوانيس على الفانوس .. انت هتختار واحد بينور وبيقول وحوى يا ووحووى
وانا أصمم عالفانوس أبو شمعه
وفى الآخر صاحب المحل يختارلنا فانوس المُفتش كرومبو :)

ولما أروح معاك تبقى عايز تولع فيّا ، بس تقعد تتريق عليّا وتقولى:
فانوسك شبهك أووووى

كنت هترحمنى من حركات العيال اللى مش عارفه أبطلها
وتخلينى أتوب عن فرقعة البومب والديناميت
وتقولى:
اعقلى شويه ...
وكنت هسمع كلامك وأكتفى بالبومب والديناميت فى الشقه بس ، بره البيت لاء

يااااااه ،، كنت هتمسك ايدى ونروح عالمسجد
نصلى التراويح وأفضل ادعيلك وأنا ساجــده وأشكر ربنا انه قبل دعوتى بالزوج الصالح ، اللى هو أنت ^_^

وبعد ما نخلص الصلا نروح عالبيت وننسى نشترى السحور
وتنزل أنت تشتريه
:) عشان انت راجل البيت
عايزه أغمض عينى وأفتحها ألاقيك أنت اللى جايبلى الفانوس

كل ده بسبب بابا ، لو كان جابلى الفانوس ما كنتش فكرت فى كل ده :@
انا عايزه فانوووووس

       

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق